“Het is een prachtige visuele kapstok, waar we de komende maanden mee aan de slag gaan. Dit krijgt zeker nog een vervolg” – Johan Van der Meiren
Air Events, een vooraanstaand luchtballonbedrijf, werd geconfronteerd met een uitdaging om de bestaande klantervaring te versterken. In hun streven om deze uitdaging aan te gaan, namen ze contact op met Karl Mortier, Visueel Verhalenverteller.
Stap 1: Informatie verzamelen
Karl begon met het analyseren van de huidige klantreis bij Air Events. Hij voerde sessies uit met het team van Air Events, luisterde naar hun verhalen en bestudeerde de feedback van klanten. Door gebruik te maken van visuele technieken, zoals empathiekaarten en klantreiskaarten, bracht Karl de ervaringen van de klanten tot leven en gaf hij inzicht in hun emoties en motivaties op verschillende punten van hun reis.
Stap 2: Probleemidentificatie
Met de verzamelde informatie identificeerde Air Events de belangrijkste gebieden waar verbetering nodig was. Als Visueel Verhalenverteller gebruikte Karl zijn vaardigheden om een uitgebreide klantreiskaart te creëren. Deze kaart visualiseerde de interacties van de klanten met Air Events en hielp om de pijnpunten in hun reis te lokaliseren.
Stap 3: Ideeën genereren
Vervolgens organiseerde Karl workshops met het Air Events-team om oplossingen te bedenken. Hij legde deze ideeën vast in een visueel formaat, gebruikmakend van technieken zoals sketchnoting. Deze visualisaties hielpen het team om hun creativiteit te stimuleren en bevorderden verdiepende discussies.
Stap 4: Prototyping-oplossingen
Karl leidde het team door het proces van het ontwikkelen van prototypes voor de voorgestelde oplossingen. Of het nu ging om een verbeterd boekingssysteem, een betere communicatiestrategie of een nieuwe manier om klanten meer bij de ervaring te betrekken, Karl creëerde duidelijke en begrijpelijke visuele representaties van hoe deze oplossingen eruit zouden kunnen zien.
Stap 5: Implementatie en evaluatie
Door de unieke aanpak van Karl als Visueel Verhalenverteller, kon Air Events niet alleen hun klanttevredenheid verhogen, maar ook een blijvende verandering in hun aanpak van de klantervaring realiseren.
+32 475 40 99 25
Klaverstraat 20
8900 Ieper
Maatschappelijke zetel: Stationsstraat 62a 1b - 8900 Ieper
BE 0 890 238 185
BV KMCONSULTING.BE